Boekrecensie: Charlotte Crosby – Me me me!

Hallo allemaal! In dit artikel vertel ik jullie mijn mening over het boek van Charlotte Crosby – Me me me! Veel leesplezier!

Me me me! van Charlotte Crosby had ik als derde op mijn TBR lijst staan van augustus, maar ik kon dit boek niet laten liggen. Ik moest en zou hem zo snel mogelijk lezen. Toen ik eenmaal aan het lezen was, had ik het boek ook zo uit. Voor mij is dat een goed teken.

Ik denk dat jullie allemaal wel eens van Geordie Shore hebben gehoord, een reality serie waarin een groep jonge ”geordies” (inwoners van Newcastle upon Tyne) in één huis samen gaan wonen. Het programma draait vooral om uitgaan, relaties onderling en het uitvoeren van werkopdrachten. De serie bestaat al uit 10 seizoenen, die niet allemaal in Newcastle zijn opgenomen, ook in Australië en een paar afleveringen in Amsterdam, dus je kunt wel zeggen dat de serie succesvol is. Persoonlijk heb ik Geordie Shore niet vanaf het begin gevolgd, zoveel had ik er niet mee. Toen er een avond niets op TV was, begon ik te zappen en kwam ik op het programma uit. Direct werd ik getrokken door de humor in het hele programma en dan vooral door Charlotte Crosby. Vanaf dat moment werd zij mijn favoriete karakter in de serie Geordie Shore.

Charlotte Crosby’s boek Me me me! is een biografie over haar leven tot nu toe en dan met name over haar jeugdjaren, Geordie Shore, Big Brother, The Charlotte Crosby Experience (haar eigen tv-programma op TLC), haar liefdes leven en haar gewichtsverlies door de Charlotte Crosby – 3 minute Belly Blitz fitness DVD.

Ik zal eerlijk zeggen dat ik Charlotte alleen maar kende van Geordie Shore. Ik wist dat ze een eigen fitness DVD had, maar wist niet dat ze haar eigen TLC programma had en dat ze heeft mee gespeeld in Big Brother. Charlotte is, zoals ik al eerder zei, in Geordie een heel grappig karakter. Ik verwachtte dat haar boek dan ook net zo grappig zou zijn. En dat was Me me me! zeker! Ik heb heerlijk gelachen bij haar verhalen uit haar kinderjaren, die echt ongelooflijk waren. Het is ook leuk om meer over haar thuis situatie te weten te komen, waar je in Geordie Shore niet echt hoogte van krijgt. Ook het hoofdstuk over Gaz (Gary van Geordie Shore) was erg interessant. Ik snapte nooit hoe het zat tussen die twee, maar dit boek geeft daar een goed beeld over. Al kan ik me voorstellen dat Gaz daar een hele andere kijk op heeft. Wat ik zo heerlijk aan dit boek vind, is dat het ook wel inspirerend is. Charlotte Crosby is altijd, door alle series en interviews heen, haar zelf gebleven. Dat heeft haar opgeleverd waar ze nu is. Ze heeft zo veel bereikt door altijd haar zelf te blijven. Ik heb erg van het boek genoten en de schrijfstijl van Charlotte sleepte je als het ware door het boek heen. Het boek was Engels, maar las zich weg als Nederlands.

Ik heb erg van het boek genoten en geef deze daarom ook 5/5 sterren op Goodreads. Bij deze raad ik jullie het boek ook aan! Als je niet zo weg bent van Charlotte Crosby of niet ervan houdt om Engels te lezen, zul je het boek misschien minder positief ervaren dan dat ik dat heb gedaan. Als je niet zo van Geordie Shore houdt of het programma niet kent is het boek naar mijn idee nog steeds aan te raden. Charlotte Crosby beschrijft alles op een manier waarin ze het programma introduceert en dan haar eigen (humoristische) ervaringen deelt.

Hebben jullie dit boek al gelezen? Zo, ja wat vond je ervan?

Liefs, Jennifer

Een gedachte over “Boekrecensie: Charlotte Crosby – Me me me!