Wrap up: augustus (inclusief korte review Grey van E.L James)

In de Wrap up beschrijf ik of ik de boeken van mijn TBR lijst gelezen heb, wat ik hiervan vond en of ik misschien nog iets extra’s gelezen heb..

Op mijn TBR lijstje van augustus stonden vijf boeken namelijk:

• Chantal van Gastel – Zoek het maar uit

Het eerste boek waarmee ik ben begonnen was zoek het maar uit van Chantal van Gastel en wat was dit een heerlijke chickflick. Een heerlijk luchtig verhaal maar aan de andere kant ook weer met veel lading. Ik heb heel erg genoten van dit boek en zal de chemie tussen Ella en Dex niet snel vergeten. De karakters werden zo goed ingevuld!

Goodreads beoordeling: 4/5

Link voor complete review: https://bookbloglovin.com/2015/08/05/boekrecensie-chantal-van-gastel-zoek-het-maar-uit/

• Charlotte Crosby – Mememe

Ik was zo enthousiast over dit boek, toen ik erachter kwam dat Charlotte Crosby haar eigen biografie had, heb ik het boek gelijk besteld. Ik verwachtte heel veel humor, Gaz en rare verhalen. En die verwachtingen kwamen allemaal uit. Het boek steeg zelfs dik boven mijn verwachtingen uit. Het is de leukste biografie die ik tot nu toe heb gelezen en het is ook een boek die ik snel weer zal herlezen.

Goodreads beoordeling: 5/5

Link voor complete review: https://bookbloglovin.com/2015/08/09/boekrecensie-charlotte-crosby-me-me-me/

• Cassandra Clare: Stad van vuur

Ik stapte eerlijk gezegd met niet heel veel plezier het boek in, het was dat deze op mijn lijstje stond, maar ik voelde er niet veel voor om deze te lezen. Begrijp me niet verkeerd. Ik vond het vorige boek geweldig, maar ik denk dat ik zo’n boek ”hangover” van Mememe had dat ik geen zin had om nog iets ander te lezen. Toen ik eenmaal begon met het lezen van stad van vuur ging het wel. Ik moest er even inkomen maar het was een leuk boek. Ik vond alleen de spanning niet zo goed gedoseerd waardoor ik op sommige stukken het boek moeilijk doorkwam.

Goodreads beoordeling: 3/5

Link voor complete review: https://bookbloglovin.com/2015/08/19/boeksrecensie-cassandra-clare-kronieken-van-de-onderwereld-stad-van-vuur/

• Gayle Forman – Wacht op mij

Met dit boek begon ik daarentegen wel weer met volle enthousiasme en ik vond dit ook een heerlijk boek. Het las zich makkelijk en ik was zo benieuwd naar de toekomst van Adam en Mia en of ze er ook één samen hadden. Het boek ging het grootste deel over één nacht met daarin een heleboel terugblikken. Meestal maakt dit het lezen moeilijker, maar dat was nu niet geval. Dit boek is zeker aan te raden voor de mensen die als ik blijf ook hebben gelezen.

Goodreads: 4/5

Link voor complete review: https://bookbloglovin.com/2015/08/21/boekrecensie-gayle-forman-wacht-op-mij/

• E.L James – Grey

Ik was zo benieuwd naar dit boek. Eindelijk zou ik meer te weten komen over Christian Grey. Dat de verhaallijn in zijn grote geheel hetzelfde zou zijn als het boek, vijftig tinten grijs, daar was ik op voorbereid. Maar wat me tegen viel is dat ik uiteindelijk niet zoveel meer te weten kwam over Grey. Het is een leuk en aardig boek, leest zich makkelijk weg en is voor mij nog steeds vermakelijk. Maar zoveel voegt het niet toe aan het verhaal tussen Christian Grey en Anastasia Steele. Ik lees grotendeels hetzelfde verhaal als vijftig tinten grijs, alleen zitten hier meer elementen in van het bedrijfsleven van Grey, zijn eerdere onderdanen, nachtmerries over zijn moeder en zijn relaties met Taylor en Elena. Maar dat is het dan dan. Het boek stelde mij hierin helaas wat teleur. Ik had er meer van verwacht..

Goodreads beoordeling: 3/5

Dit zijn de boeken die ik heb gelezen deze maand. Welke boeken heb jij deze maand gelezen?

Liefs Jennnifer