Boekrecensie: Jeanne Ryan – Charisma

Misschien ga ik boektober toch nog halen! In dit artikel review ik Charisma van Jeanne Ryan voor je!

Ten eerste sorry dat dit artikel wat laat is! Ik had gisteren avonddienst en om twaalf uur vannacht had ik niet veel energie meer om iets te schrijven, daarnaast heb ik ook moeite met mijn site op de laptop te krijgen dus deze blogpost is via de wordpress app vanaf mijn ipad gemaakt. Hopen dat hij er goed uit ziet!

Ik ben weer een beetje op dreef met boeken lezen. Ik weet er wat meer tijd voor te maken en bovendien is dit boek me heel goed bevallen. Charisma gaat over Aislyn, Aislyn is heel erg verlegen. Haar verlegenheid belemmert haar heel erg in haar schoolleven, sociale leven en nouja eigenlijk overal in. Haar broertje, Sammy, lijdt aan taaislijmziekte. Om een goede behandelng te verkrijgen doet hij mee aan diverse gen experimenten van Novagenetics. Op een dag benadert de onderzoekster van Novagenetics Aislyn om een nieuw middel te proberen dat haar van haar verlegenheid af helpt, namelijk Charisma. In eerste instantie lijkt Charisma haar werk te doen, maar dan verandert alles..

Ik wil niet teveel van het plot weggeven, want de flaptekst geeft zo wat het hele boek weg. Desondanks heb ik niet minder van het boek genoten. Tegenwoordig ben ik gewoon heel bang bij YA boeken dat het weer hetzelfde cliche verhaal wordt. Nieuwe wereld, wedstrijd, uitverkorene, leven/dood enzovoort. Maar Charisma was daarin heel verfrissend. Ik vond het stuk genterapie heel interessant in het verhaal gewerkt en tegelijkertijd zet het je aan het denken ten aanzien  van ethische dilemma’s.

De spanning in dit boek werd trouwens goed opgebouwd. Het boek las zich vlot en bevatte in mijn ogen geen langdradige stukken waarin je het lezen wilt opgeven. Dit was gewoon echt wat ik nodig had! Met momenten irriteerde ik me aan bepaalde cliche elementen zoals de relatie met haar vriendje en een andere vriend die meer wilt. Daarnaast vond ik het af en toe ook wat kinderlijk geschreven, maar dat kan ook zijn omdat ik meer volwassen literatuur lees.

Ik heb het boek uiteindelijk beoordeeld met 4 sterren, dat heeft Charisma van Jeanne Ryan echt wel verdiend! En kom op, die kaft is toch echt te schattig?!

Hebben jullie dit boek al gelezen?

Een gedachte over “Boekrecensie: Jeanne Ryan – Charisma