Boekrecensie: S.K Tremayne – Ijstweeling

Vandaag heb ik weer een boekrecensie voor jullie van een spannende thriller!

Op mijn TBR lijst van November staat deze psychologische thriller. Ik heb het boek eind augustus gekocht in Nijmegen bij boekhandel Dekker v.d Vegt. Ik had al een hele tijd geen thrillers meer gekocht, maar deze verhaallijn sprak me erg aan

Samenvatting: Een van Sarahs dochters sterft. Maar kan zij zeker weten wie van de twee? Een jaar nadat een van hun identieke tweelingdochters, Lydia, door een ongeluk overlijdt, verhuizen Angus en Sarah Moorcroft naar een klein Schots eiland dat Angus van zijn oma heeft geërfd, in de hoop hun verwoeste leven weer op te pakken. Maar wanneer hun andere dochter, Kirstie, meent dat ze haar identiteit hebben verwisseld – dat zij Lydia is – stort hun wereld opnieuw in.

Ten eerste wil ik zeggen dat de verhaallijn erg interessant is, toen ik de flaptekst las, voelde ik me gelijk aangetrokken tot het boek. Toen ik dit weekend voor het eerst in het boek begon te lezen, kwam het allemaal erg traag op gang voor mijn gevoel. Zo veel overbodige informatie. De identiteitswissel van de tweeling maakte telkens maar een mini deeltje uit van het hoofdstuk. Maar toen ik verder was in het boek en dus ook in de verhaallijn was ik toch wel erg blij met wat voor mij eerst “de overbodige details”leek. Het is zo dat het gezin Moorcroft verhuist naar een klein Schots eilandje en de sfeer die ze van dit eilandje creëren, is voor mijn gevoel knus, koud, spookachtig en herfstig tegelijk. Dus ik vond het ook heerlijk om dit boek gisteren tijdens de storm te lezen. Dit is echt zo’n heerlijk boek voor een koude avond, onder een dekentje met een warme kop chocolademelk. De verhaallijn vond ik dus, ondanks het trage begin, goed opgebouwd. De karakters daarentegen mochten misschien iets meer uitgewerkt worden. Je krijgt een aardig beeld van deze karakters, maar hoe ze eruit zien en hoe ze precies zijn in persoonlijkheid mistte voor mijn gevoel. Ik heb heerlijk mijn psychologische theorieën erop los weten te lopen, maar die plottwist (en dat laatste hoofdstuk!) dat zag ik toch echt niet aan komen! Dit boek bleek dus heerlijk spannend te zijn, wat ik de eerste 80 pagina’s dus niet zo verwachten.

Ik heb dit boek met een 4/5* sterren beoordeeld en heb er gisteren heerlijk van kunnen genieten.

Welk boek vind jij heerlijk om te lezen tijdens de herfst?

Een gedachte over “Boekrecensie: S.K Tremayne – Ijstweeling