Boekrecensie: J.K Rowling – Harry potter en de steen der wijzen

Eindelijk is het zo ver. Ik heb het eerste boek van Harry Potter gelezen. In dit artikel vertel ik je mijn mening.

Wie kent ze niet, de boeken én films van Harry Potter. Ik werd sinds de eerste film van Harry Potter al meegesleept naar de bioscoop door mijn ouders (niet dat ik dat zo erg vond). Pas jaren later werd ik geïntroduceerd aan de boeken. Helaas had ik toen nog niet zo’n interesse in lezen dus heb ik ze laten verstoffen in de kast totdat ze allemaal weg zijn gedaan bij de verhuizing. En oh wat had ik daar drie jaar geleden spijt van toen ik ineens interesse kreeg in lezen. De films zijn mij nooit gaan vervelen, maar ik wilde gewoon weten. Is ook dit boek beter dan de film en geeft het iets extra’s?

En met vol enthousiasme kan ik zeggen, JA!

Ik heb heerlijk genoten van dit boek. Ik word zelden zo heftig meegesleept in een verhaal als deze. Ik heb de eerste 100 pagina’s gelezen in 4 dagen tijd omdat ik bijna geen tijd of energie had om te lezen, maar toen ik op 1e kerstdag met mijn boek op de bank plofte toen was het gedaan. Ik heb een groot deel van de dag gelezen en heb die dag het boek uitgelezen. En wauw, voor de mensen die alleen de film gezien hebben is dit boek nog steeds een avontuur. De wereld en de verhaallijn zijn grotendeels hetzelfde, maar de manier van schrijven brengt de woorden tot leven. Tevens geven bepaalde gedachten en gevoelens van personages meer verrijking en inzicht in hun denken en doen. Er zaten ook een aantal scènes in die voor mij nieuw waren, maar daarnaast juist ook extra speciaal zijn. Één ding is zeker, J.K Rowling is niet voor niets zo’n beroemde, gewaardeerde en rijke schrijfster.

Ik kan niet wachten om met deel twee verder te gaan en iets zegt mij dat deze serie alsmaar beter gaat worden. Dit boek is een mustread voor jong, oud en voor mensen die de film al gezien hebben, maar de boeken nog steeds niet gelezen hebben (zoals mijzelf 6 dagen geleden)

Zijn jullie ook zo enthousiast over dit boek (geweest)?

2 gedachtes over “Boekrecensie: J.K Rowling – Harry potter en de steen der wijzen