Boekrecensie: Holly Smale – Geek girl

In dit artikel recenseer ik het boek Geek girl van Holly Smale. Benieuwd wat ik ervan vond? Lees dan snel verder!

11 januari begon ik met het lezen van dit boek en vandaag heb ik hem uit. Een boek uitlezen in 6 dagen tijd is voor mij een hele prestatie met alle drukte. Maar het boek las zich ook heel makkelijk weg.

Het verhaal gaat over Harriet Manners. Harriet weet best veel; zo weet ze dat een mens gemiddeld 15 keer per dag lacht, hommels niet kunnen lopen, en dolfijnen met één oog open slapen. Ze is geen nerd, maar een charmante allesweter – een geek, zeg maar. Er is alleen één ding waar ze absoluut niets van begrijpt: mode. Maar hier komt verandering in als ze op een dag wordt gecast als model en besluit dat dit dé kans is om van haar geeky imago af te komen. Terwijl ze in hilarische situaties belandt, komt ze erachter dat er niet bepaald een klik is met de modewereld. Maar kan ze nog teruggaan naar de oude Harriet die ze ooit was?

Ik vond het een heerlijk fris verhaal. Ik had nog nooit zoiets gelezen dus het was erg nieuw voor mij. Daarnaast bevat het boek ook erg veel humor. Dit begint eigenlijk vanaf de eerste pagina al. Ik heb dan ook geregeld hardop gelachen. De onhandigheid van Harriet is erg hilarisch. Op sommige momenten vond ik het wel wat overdreven, maar al met al bleef het wel grappig. De hoofdpersoon Harriet en haar vriendin Nat zijn goed uitgewerkt. Je krijgt een aardig beeld van ze en je leert ze goed kennen. De andere personen in het boek vond ik daarentegen minder goed uitgewerkt. De schrijfster stortte zich namelijk al erg gauw op het verhaal zelf. Het verhaal zelf bevatte verschillende elementen namelijk de modewereld, school, vriendinnen, pesten en familie. De verhaallijn op zich bleef dus variërend en amuserend. De schrijfster weet het verhaallijn en de emoties goed op papier te zetten, maar met sommige momenten vond ik dat ze wat “overdreven” de hoofdstukken af sloot. Het had dan een bepaalde dramatische ondertoon en dat begon me af en toe te irriteren. Verder vond ik het een heerlijk luchtig boek om te lezen.

Goodreads beoordeling 4/5*

Wat ik  dacht dat een stand alone was, was dus niet het geval. Dit boek is namelijk het eerste deel van een serie. En deel twee zal ik zeker nog wel eens gaan lezen!

Een gedachte over “Boekrecensie: Holly Smale – Geek girl