Boekrecensie: J.K Rowling – Harry Potter en de geheime kamer

Deze keer heb ik een Harry Potter review voor jullie van het tweede deel. Benieuwd of ik deze net zo leuk vond als het eerste deel? Lees dan snel verder!

In dit deel van Harry Potter gaat Harry naar het tweede schooljaar van Zweinstein. Na een verschrikkelijke vakantie bij zijn gemene oom en tante is Harry blij dat hij weer zijn vrienden kan zien en zijn oom en tante kan ontvluchten. Na zijn avonturen van het eerste jaar denkt Harry rustig aan zijn lessen toverdranken, verweer tegen de zwarte kunsten en Zwerkbal, zijn favoriete sport. Maar al gauw beginnen de avonturen opnieuw want Harry hoort een mysterieuze stem, er vinden aanslagen op school plaats en hij ontdekt een wel heel bijzonder dagboek.

Ik begon met zo veel plezier aan dit boek, na het fantastische eerste deel stond ik te popelen op hoe het verder zou gaan. En niets is minder waar als ik zeg dat ik ook dit boek weer geweldig vond! Er zat zoveel humor in het begin van het boek wat daarna over ging in heel veel spanning tot de laatste bladzijde. Zoals eerder gezegd heb ik de films gezien dus alles is voor mij wel een beetje voorspelbaar. Maar de boeken geven gewoon zoveel inzicht in de gedachten van de hoofdpersonen en meer diepgang in de hele verhaallijn. Ik vond het personage Prof. Lockhart en al zijn blunders hilarisch en de aanslagen op school wekte bij mij veel nieuwsgierigheid op. Ik kon mij de film niet meer goed herinneren dus het was perfect dat ik het verhaal op deze manier kon herontdekken. Tevens zitten er natuurlijk scènes in het boek die niet verfilmd zijn, maar toch belangrijk zijn voor het hele plaatje en dat zijn natuurlijk de leukste momenten! Ik heb wel wat langer over dit boek moeten doen wegens mijn drukke dagen de afgelopen weken, maar het is fantastisch om dit boek te kunnen uitlezen met een gevoel van “ik wil meer!”. Deel 3 staat daarom ook erg hoog op mijn To Be Read lijstje!

Ik heb dit boek op Goodreads beoordeeld met een 5/5*

Wat vonden jullie van dit deel?

Een gedachte over “Boekrecensie: J.K Rowling – Harry Potter en de geheime kamer